Pàgines

dijous, 3 de març del 2022

 

CONFERÈNCIA

“La Creativitat en la indústria d’animació contemporània”

a càrrec de Toni García, director de cinema d’animació

DILLUNS 21 DE FEBRER DE 2022




Ens trobem en una sala plena de persones de totes les edats. Dalt de la tarima, amb una armilla ben acolorida, cordada damunt una camisa granatosa, en Toni García ho té tot preparat per endinsar-nos en el complex, apassionant i creixent món del cinema l’animació espanyol.

Enginyer de telecomunicacions per formació i apassionat de l’art cinematogràfic i del dibuix animat, en Toni és una persona molt vinculada al Prat des dels seus inicis: es va formar a l’Escola d’Arts del Prat amb en Josep Mayol i va treballar juntament amb els artistes pratencs Fermí Marimón i Àngel Garcia en el llargmetratge Peraustrinia 2004 (1990). Amb aquesta introducció, en Vicenç Tierra, president de tintablava, hi afegeix un desig: li demana una pel·lícula d’animació que parli sobre la història del Prat. En Toni en pren nota i afegeix que ja ho tenia al cap. L’esperarem!

Mentrestant, i prenent com a referència l’última pel·lícula d’animació que ha dirigit, D’Artacan i los 3 Mosqueperros (2021) d’Apolo Films, ens parla de l’evolució d’aquest camp i de les diferents tècniques d’animació que han incorporat. Una pel·lícula que compta amb 6 premis internacionals, que ha tingut un procés de treball de més de tres anys i en la qual hi han participat més de 600 persones.

“Quin és el secret de dirigir tanta gent? Un bon guió”, diu el Toni. Així, remarca la importància
d’escriure una bona història, que estigui ben estructurada i detallada, que marqui clarament els punts de gir i que descrigui personatges amb un rol ben detallat en cada moment de la història. Això facilita les diferents fases de producció de la pel·lícula com l’Story Reel, el Color Script i l’Animàtica. En el cas de d’Artacan, la història parteix del personatge creat per Alexandre Dumas i de la reconeguda sèrie d’animació dels anys 80 que porta el mateix nom que la pel·lícula. “És un títol amb marca. Ja teníem el màrqueting fet”, remarca en Toni.

Segueix entrant en el detall sobre com captar l’atenció de l’espectador i de com mantenir l'interès pel que passarà a partir de les emocions i com transmetre-les amb dels jocs de perspectiva de la càmera i les diferents tonalitats de colors (càlids i freds). Ah! I la BSO (la Banda Sonora Original), en la que han participat més de 100 músics d’orquestra. “La qualitat del so dels instruments reals transmet emoció i creativitat. No és el mateix que la música digital”, destaca.

I mentre ens informa del creixement de la indústria de l’animació espanyola, dels principals festivals de cinema, del gran ventall de plataformes virtuals de consum d’audiovisual i de la realitat augmentada i la realitat virtual... una frase que convida a seguir el seu camí: “el futur de l’animació passa per la creativitat i l’especialització en diferents perfils”.


Ha estat tota una masterclass! Gràcies Toni per convidar-nos a formar part d’aquest món de somni i fantasia que és el cinema d’animació. Ens veiem a les sales de cinema, “el lloc on s’ha de consumir el cinema!”

Anna Colominas Abelló

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada