CONFERÈNCIA
“QUIN(S) MODEL(S) EDUCATIU(S) HAN DE PROJECTAR-SE EN UNA ESCOLA D’ARTS DEL SXXI, UBICADA AL PRAT DEL LLOBREGAT.
OPORTUNITATS, DILEMES I RESISTÈNCIES”
a càrrec del Claustre de professors de l'Escola d'Arts
DIvendreS 19 DE gener DE 2018
El passat dia 19 de gener, el claustre de
professionals de l’Escola d’Arts del Prat de Llobregat, invitats per la
Associació d’escriptors del Prat, tintablava,
va fer una xerrada-col·loqui per
presentar-nos la seva activitat docent i les oportunitats, dilemes i resistències que es donen en cada una de les diferents modalitats d’art que
s’ensenyen a l’Escola.
Però, sens dubte, el més interessant de l’acte ha
estat la seva posada en escena del missatge amb el quan han afrontat l’ensenyament i l’aprenentatge de
l’art, en les seves diferents branques, amb un criteri pedagògicament molt
modern i orientat a les noves tendències participatives entre alumnes i
mestres.
Essent capaços, al mateix temps, de endinsar-se en
el nou programa municipal d’Educació, Cultura i Comunitat, un repte que pretén establir
relacions de cooperació en projectes creatius amb diferents centres i escoles
de primària i secundària del seu entorn.
Des d’aquí
volem donar les gràcies a cadascun del membres del claustre de
professionals de l’Escola d’Art del Prat per la seva tasca.

No ha estat aquesta presentació un acte exempt d’una
certa càrrega commemorativa, donat que el passat any 2017, es va celebrar el 40è
aniversari de l’Escola d’Arts del Prat que, en l’actualitat, i des de l’any
1995, està representada per l’Associació d’Amics de l’Art del Prat.

Com no podia ser de cap altre manera, mitjançant
la seva capacitat creativa, ens van presentar una “performance” grupal, portada
a terme per tot l’equip de professionals del centre, dins la qual van emprar diferents
eines didàctiques, con ara, objectes d’us quotidià a l’escola, ceràmiques,
pintures i esmalts, peces totes elles elaborades pels alumnes, a més de
gravacions en àudio i vídeo, a on es podien veure i escoltar, de forma directe,
activitats desenvolupades a les aules. Així, cada un del ponents, va
presentar-nos la seva activitat pedagògica, activitat que és el resultat d’una
tasca, molt intensa, de recerca d’idees, de continguts pedagògics, de repensar metodologies i models educatius que, posats en acció, siguin capaços de
convertir un model d’escola tradicional de belles arts en un centre de formació
d’arts visuals contemporani.

Una tasca
de propostes educatives, que com tota planificació pedagògica ben treballada, i ben conduïda, no dubten, arribarà a donar esplèndids fruits.

Jesús García Moreno
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada