Pàgines

dimarts, 18 d’abril del 2017

VI CONCURS LITERARI DE MICRORELATS, tintablava, per a joves del Prat-  2017

PRIMER PREMI                                                         Títol: Destí tacat de blau

Ja no sento els trons dels focs dels dolents, només el batec de les onades. Tinc fred. Tot es mou com el gronxador de l’avi, a qui no veig des que va partir. Potser el trobo. La lluna il·lumina enmig de la foscor. Persones alienes, unides pel destí. Respiro. Només he de dormir. Algú ens trobarà i aturarà el malson. Ens tornarà la pau. La nostra pau. Farà que el nostre únic refugi no sigui al mar.

Autora: Yosra AZZOUZ LOUAHABI
14 anys
IES Baldiri Guilera


SEGON PREMI                                                           Títol: Només avui

Pujo. Entro. Saludo. Miro. Sec. Ric. Bec. Parlo. Marxo. Baixo. Corro. Arribo. Sec. Espero. Arriba. Saluda. Seu. Conversem. Riem. Mengem. Paguem. Marxem. Ens besem. Marxa. Riu. Para. Gira. Camino. Penso. Paro. Giro. Ens abracem. Caminem. Arribem. Pugem. Bevem. Follem. Estimem. Dormim. Desperta. Marxa. Plora. Dormo. Desperto. Busco. Ploro. Oblidem.

Autora: Berta TORRES RIERA
14 anys
IES Estany de la Ricarda


TERCER PREMI                                                            Títol: Aquarel·la

Plou. Em mullo. M’envaeixen els nervis, els sentiments rellisquen per les meves galtes. Ploro. Els fanals parpellegen i els llums dels cotxes es multipliquen amb la pluja. Accelero el pas, corro, els carrers són d’aquarel·la. Veig algú, però les gotes als vidres de les meves ulleres m’impedeixen saber qui és. Marta? La teva veu fa que em giri i em reflecteixo als teus ulls per última vegada. Massa tard, un cotxe intenta frenar al mateix temps que el meu cor deixa de bategar per sempre més.

Autora: Marta ESCOBAR QUILES
16 anys
IES Salvador Dalí



IV CONCURS LITERARI DE POEMES, tintablava, per a joves del Prat- 2017

PRIMER PREMI                                                                Títol: Amor     
          
                                                              
M’aixoplugo sota un paraigua,
les gotes d’aigua no paren de caure.
Les escolto rebotar a la tela però no em mullo,
miro dolorosament cap a aquella finestra.

Les llums de l’habitació han marxat,
la foscor de la nit s’ho ha empassat tot.
Cada racó de llum després amb el seu somriure,
Ja no hi és i mai tornarà.

Però sempre quedaran els records,
on seguiràs sent tan real com la pluja,
aquesta que ara mulla la terra que és davant de l’hospital
on el meu amor t’acompanyarà, estimat germà, fins al cel.


Autora: Paula OROZ SEGUNADO
16 anys
IES Salvador Dalí





SEGON PREMI                                                               Títol: Fils

Ella camina,
camina per la vora,
la vora del riu,
del riu de la set.
Carrega una bossa,
una bossa de plàstic,
on la seva ànima,
ànima seca, oblida el cel.
Ella camina.
camina pels senders,
els senders del bosc,
del bosc de l’apatia.
Carrega una bossa,
una bossa buida,
i els llops es desperten
i el titellaire somriu.


Autora: Paula PLANAS SANTOS
17 anys
IES Ribera Baixa




TERCER PREMI                                                                      Títol: Latido

Lo escucho
¿Qué escuchas?
Lo siento
¿Qué sientes?

El latido, que no para.
Ese ruido que retumba.

El sonido, que me ahoga.
Y late, y lo escucho
y lloro y sufro.

La huella
que va dejando
experiencias vividas.

Un escalofrío
al ver el camino.
Ya no quiero seguir.
Ya no quiero sufrir.
Y de nuevo
el latido.

¿Lo escuchas?
¿Qué escucho?                                                                     
¿Lo sientes?                                                                          
¿Qué siento?                                                                         

Autora: Irene PIMENTEL TAMAYO
16 anys
Col·legi Nostra Senyora del Mar    

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada